Tegoroczne Forum Użytkowników Solemis odbyło się w dniach 17-18 maja br. w hotelu Mercure*** w Gdyni Centrum.

Miejsce usytuowane w przepięknej scenerii, gdzie zgiełk miasta ustępuje na rzecz szumu morza i pobliskiego lasu. Pierwszego dnia po części oficjalnej czekała na naszych gości niespodzianka- rejs statkiem „Dragon” po Zatoce Gdańskiej. Pomysł okazał się niezwykle trafiony, ponieważ po intensywnym dniu wykładów, kołysanie fal i otaczające widoki były świetnym odpoczynkiem, a jeszcze czekała na nas wieczorna, uroczysta kolacja. Przy jazzowym akompaniamencie Pana Zbigniewa Kosmalskiego bankiet, co zapisało się już w naszej tradycji, zakończył się o późnych godzinach nocnych.

Dzień pierwszy

Cel naszego spotkania był jasny – chęć przekazania uczestnikom jak największej dawki wiedzy i doświadczenia, którą gromadzimy w każdym kolejnym roku. Jako firma ekspercka w dziedzinie zarządzania przedsiębiorstwami staraliśmy się wyczerpać temat, który zawierał się haśle przewodnim Forum „od raportowania do prognozowania”.

Całe wydarzenie rozpoczął wykład Prezesa Zarządu naszej firmy- Ryszarda Sadowskiego, który w sposób wręcz namacalny pokazał koncept Internet of Things (IoT). Można powiedzieć, że jest to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi w biznesie, która tworzy inteligentne systemy wymiany informacji pomiędzy maszynami a ludźmi. Świetną prelekcje na temat rozwiązań „w chmurze”, jako przyszłości dla branży IT wygłosił Dariusz Bieniek (Wiceprezes Zarządu), który w dalszej części omawiał modele analityczne w rozwiązaniach BI. Nie zapomnieliśmy również o pokazaniu tych najbardziej funkcjonalnych aspektów jak „visual analytics” czy wielowymiarową rejestrację transakcji.

Ponadto w tym roku, gościliśmy eksperta w dziedzinie zarządzania kosztami dr hab. Romana Kotapskiego – wykładowcę i pracownika Katedry Rachunku Kosztów, Rachunkowości Zarządczej i Controllingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu., który zaprezentował mity funkcjonowania budżetowania i controllingu. Jego nietuzinkowy wykład pokazał prawdziwe oblicze koncepcji „beyond budgeting” jej istotę i zasady funkcjonowania w biznesie.

Dzień drugi

Drugi dzień rozpoczął się pod egidą firm Targit i Prophix – dostawców rozwiązań z naszej oferty. Zaproszeni przedstawiciele to Theis Poulsen (Starszy doradca biznesowy) z firmy Prophix oraz Michael Andersen (Menadżer ds. kluczowych klientów)  z firmy Targit. Zaprezentowali oni strategię rozwoju obu firm oraz pokazali wybrane przykłady wdrożeń.

W dalszej części skupiliśmy się  przede wszystkim na przykładach wdrożeń u naszych klientów. Z ogromnym uznaniem spotkała się prezentacja Pani Magdaleny Waszkiewicz (Specjalista ds. planowania i budżetowania płac) z Gdańskiej Stoczni Remontowej im. J. Piłsudskiego S.A., która na przykładzie własnego przedsiębiorstwa pokazała model kwartalnego prognozowania kosztów osobowych. Szczegółowo ukazała jak wygląda kalkulacja składników oraz wynagrodzeń po wydziałach i grupach pracowników.

Dodatkowo na przykładach takich przedsiębiorstw jak Bacardi – Martini Polska Sp. z o.o. czy Aquanet S.A. zaprezentowano planowanie i raportowanie sprzedaży. Poruszyliśmy także tematykę kalkulacji rentowności kategorii biznesowej oraz ewidencji i planowania inwestycyjnego.

Na zakończenie odbyła się ulubiona sesja naszych klientów – praktyczne porady i wskazówki ułatwiające codzienną pracę  oraz niekonwencjonalne sposoby wykorzystywania systemów CPM/BI/ERP. „Tips & Tricks” zaprezentowali eksperci z naszej firmy: Dariusz Bieniek (Wiceprezes Zarządu), Julian Lewandowski (Dyrektorem ds. wdrożeń BI) oraz Andrzej Siwienki (Konsultant systemów ERP/BI). Oczywiście nie możemy zapominać, że najbardziej obrazową częścią spotkania są przykłady wdrożeń u naszych klientów, które na żywym przykładzie pokazują zmiany jakie zaszły w przedsiębiorstwach po wdrożeniu naszych rozwiązań.

Podziękowania kierujemy szczególnie do Państwa- uczestników Forum Użytkowników Solemis 2018. Wiemy, że w natłoku codziennych obowiązków niełatwo jest oderwać się od nich na chociażby 2 dni. Niektórzy z uczestników zaufali nam już po raz kolejny, jest to dla nas niezwykłe wyróżnienie, z którego jesteśmy ogromnie dumni. Z roku na rok staramy się udoskonalać to przedsięwzięcie, aby jak najbardziej dopasować się do Państwa oczekiwań. Dlatego mamy nadzieję, że udało nam się to i w tym roku.

Dziękujemy bardzo i do zobaczenia za rok!
Paulina Hejducka
Paulina Hejducka

Menadżer Marketingu

Jako Menadżer Marketingu jest odpowiedzialna za stymulowanie zaangażowania klientów oraz tworzenia wizerunku firmy w social media. Opracowuje i prowadzi kampanie medialne oraz planuje i realizuje założenia komunikacyjne z klientami. Ponadto ściśle współpracuje ze wszystkimi działami firmy, aby utrzymać relacje z kluczowymi                                                                           kontrahentami na najwyższym poziomie.

 

Zobacz wszystkie artykuły